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영어 개인ㆍ그룹 과외 의료관광마케팅 10차시 의료관광활성화1 Class Ten. Revitalization of Medical Tour 1 1. 의료관광상품 1. Medical tour goods 의료관광상품의 개념 Concept of medical tour goods -의료관광상품은 의료관광객의 욕구를 충족시켜주기 위하여 의료업계와 관광업계가 생산하는 일체의 유형, 무형의 재화와 서비스 라고 정의할 수 있다. - Medical tour goods is defined as tangible and intangible goods and services which medical and tour industries produce to satisfy medical tourists' desires. -상품은 인간의 필요와 욕구를 충족시켜줄 수 있는 제공물로서 사람들이 그것에 주의를 기울이거나 획득하거나 사용· 소비하게 하기 위해서 시장에 제공하는 모든 것으로 유형재, 서비스, 아이디어, 사람, 장소, 조직 등을 포함한다. - Goods refers to the supplied things which can satisfy human's needs and desires. All of goods are supplied in the marker. They contain tangible goods, service, ideal, human, place, organization and others. 의료의 관광 상품화 Commercialization of medical care -의료관광의 유형과 이에 참가하는 집단의 특성에 따라 관광상품 패키지의 구성요소는 다르 게 나타나며, 그 점을 상품화 과정에 적절히 반영하여야 표적시장의 성공적인 유치가 용이해질 수 있다. 또한 의료관광의 유형과 집단별로 선호하는 관광자원, 숙박, 교통, 음식, 쇼핑의 유형도 다르므로 이를 고려하여 상품화하여야 한다. - Components of a package of tour goods vary according to type of medical tour and feature of participation group. We should reflect this variation in the process of commercialization to attract customers in the target market. In addition, types of tour resource, accommodation, transportation, food and shopping vary according to type and group of medical tour. So, we reflect this in its commercialization. |