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영어 개인ㆍ그룹 과외 의료관광마케팅 8차시 의료관광 마케팅 믹스3 Class Eight. Medical Tour Marketing Mix 3 1. 서비스 과정에 대한 이해와 서비스 청사진의 개념 1. Comprehension of service process and concept of service blueprint 서비스 과정에 대한 이해 Comprehension of service process - 서비스 과정이란 서비스 운영체계와 서비스 경로가 어떻게 연계되어 고객들에게 서비스 경험 및 결과물을 창출하는가를 말한다. 서비스 제공자와 고객 간 서비스 접촉빈도가 높은 고접촉 서비스에서의 서비스 과정은 고객들 자체가 서비스 운영체계의 한 부분으로 통합되어 운영됨으로써 더욱 중요하게 작용한다. - Service process refers to the connection between service management system and service route and the subsequent creation of service experiments and results by customers. The process of high-contact service (i.e. service with a high frequency of contacts between a service supplier and customers) makes customers themselves the part of a system of service management; so, it plays a key role in the system. 서비스 청사진 Service blueprint - 서비스 청사진은 역할이나 관점이 상반된 사람들이 서비스에 대해 이해하고 그것을 객관적으로 다룰 수 있도록 하기 위해 서비스 시스템을 명확히 나타내고 있는 도표 또는 지표라고 할 수 있으며, 서비스개발의 설계단계에서 특히 유용하게 활용된다. - Service blueprint stands for diagram or index which clearly shows a service system so that people with different roles or views can understand services and use them objectively. In particular, it is effectively used in the design stage of service development. - 서비스 청사진은 서비스를 제공하는 과정, 고객과 직원의 역할, 고객과의 접점, 그리고 서비스 요소들을 동시에 묘사함으로써 서비스를 시각적으로 볼 수 있게 된다. - Service blueprint can visualize services by simultaneously indicating the process of service provision, roles of customers and the staff, a contact point with customers, and components of service. |