|
|
영어 개인ㆍ그룹 과외 2. 인적자원의 핵심 역량 개발 2. Development of important abilities of human resources 인적 자원 측면의 실천적 적용 Practical application from an aspect of human resource 1) 인적 의료 마케팅 요소의 파악 1) Understanding of components of human medical marketing 의료기관에서 내부마케팅 영역을 선정하기 위해서는 구성원들을 대상으로 조사를 실시하고 의견을 수렴하여 구성원들이 원하는 것이 무엇인지 정확히 파악하고 그들의 요구사항을 충족시킬 수 있도록 하여야 한다. To select area of internal marketing in a hospital, we should make a survey of its members and collect their opinions. So, we should understand their desires to satisfy their demands. 2) 인적자원 개발의 의료 마케팅 2) Medical marketing of human resource development -조직구성원들이 새로운 업무시스템이나 조직 목표를 성취하는데 필요한 기술이나 능력을 수용할 수 있는 능력이 없으면 새로운 조직문화를 창출하는 것은 어렵다. - When members of an organization cannot accept skills or abilities for adapting to a new business system or accomplishing its goals, they cannot create a new culture for the organization. -지금까지 조직에서는 각 개인의 능력을 중요시하는 문화가 주를 이루었으나 최근에는 조직에서 팀의 역할이 강조되고 있으며, 팀 개념을 통하여 업무를 수행하고 발전시키는 것이 중요하게 되었다. - Organizations were dominated by a culture which emphasizes the individual's abilities, not long ago. Recently, the role of team is stressed in organizations. Further, it is important to conduct business affairs through a team. 병원 리더십 측면의 실천적 적용 Practical application in an aspect of hospital leadership -오늘날과 같이 급격한 환경변화에서 효과적인 리더가 되려면 네 가지의 균형을 맞추는 세심한 행동이 요구된다. - To be a leader who copes with the today's rapid change of environment, we are required to balance the following four things. -첫째, 리더로부터 격려, 지도를 바라는 관리자와 작업자들과의 관계를 잘 유지할 수 있어야 한다. - First, a leader should maintain good relationships with managers and workers who want to receive his encouragement and guidance. -둘째, 외부환경을 충분히 활용하며 투자가, 고객, 이사회 등과 같이 조직의 성공에 영향을 미치는 위치에 있는 조직 외부의 사람들과 관계를 잘 설정하여야 한다. - Second, a leader should make full use of external environment and establish good relationships with outsiders (e.g. investors, customers, board of directors, etc.) who are in a position which affects success of an organization. -셋째, 제품과 서비스의 개발, 생산 공정, 조직구조, 정보관리 체계를 포함하여 조직의 모든 운영방식을 만들어야 하며 이에 영향을 미칠 수 있어야 한다. - Third, a leader should create all management systems of organization including development of products and services, production of process, structure of organization, system of information management. Further, the leader should exert his influence to these systems. -넷째, 고객의 취향, 기술 또는 세계 경제의 변화처럼 미래의 세계에서 조직에 매우 중요한 시사점을 던져 줄 발전들을 평가하고 대비하듯이, 미래를 예견하는 능력을 가져야 한다. - Fourth, a leader should evaluate very important achievements for the future's organization, in order to cope with the change of customers' preference, skills and world economy. So, the leader should have abilities to predict the future's change. |