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영어 개인ㆍ그룹 과외 2. 마케팅 커뮤니케이션(촉진)의 다양한 구성 2. Various composition of marketing communication (promotion) 마케팅 커뮤니케이션 믹스의 구성 Composition of marketing communication mix -마케팅커뮤니케이션 믹스에 포함되는 것으로는 인적 커뮤니케이션과 비인적 커뮤니케이션의 2가지로 구분할 수 있는데, 인적 커뮤니케이션은 두 당사자간 양방향으로 메시지가 오고 가는 경우로써 인적판매, 고객서비스, 고객교육, 텔레마케팅, 구전 등이 이에 해당됩니다. 비인적 커뮤니케이션은 좀더 규모가 큰 집단을 표적으로 하여 오직 한 방향으로만 커뮤니케이션이 진행되는 것으로 광고, 판매촉진, 홍보, 교육적 자료, 병원디자인 등 5개 요소들이 있습니다. - Marketing communication mix is divided into human and nonhuman. First, human marketing communication mix refers to a bidirectional message delivery service between two parties. It consists of human sale, customer service, customer education, telemarketing, oral transmission and others. Second, nonhuman marketing communication mix stands for a one-way message delivery service targeted to a larger-scale group. It has five components advertisement, sales promotion, public relations, educational materials and hospital design. 메시지 원천의 구분 Division of message sources -생산채널로부터의 메시지 : 서비스 기관 내에서 형성되어진 커뮤니케이션으로 일선직원의 서비스, 고객교육을 통한 서비스, 서비스 매장에서의 이미지 전달 등을 들 수 있습니다. - Message from production channel: It refers to communication established by service suppliers. It is divided into the staff's service, service from customer education, image delivery in a shop, and others. -마케팅채널로부터의 메시지: 광고, PR, 판매촉진, 인적판매, 트레이드쇼, 다이렉트마케팅 등을 들 수 있습니다. - Message from marketing channel: It contains advertisement, PR, sales promotion, direct marketing and others. -외부기관 : 구전, 블로그, 신문보도 등으로 외부로부터 오게 되는 메시지를 말합니다. - External institution: It means a message delivered from the outside (e.g. oral transmission, blog, press report, etc.). 마케팅 커뮤니케이션의 윤리적 측면 Ethical aspect of marketing communication - 마케팅 커뮤니케이션을 통해 고객들에게 전달된 메시지 속에는 고객들이 받게 될 서비스의 품질과 관련된 내용들이 포함되는데, 이것이 고객의 기대에 못 미치게 될 때 고객들은 실망합니다. 비윤리적인 광고주와 판매원이 과장된 약속을 하면서 고개들의 노여움은 심해집니다. - Messages delivered to customers from marketing communication contain the quality of service and the related contents. When these messages fall short of customers' expectations, they disappoint customers. Customers are more offended by exaggerated advertisements of unethical advertisers and salespersons. - 공격적인 마케팅 활동으로 고객들이 원하지 않는 개인의 사생활을 침해하는 경우 문제가 생긴다. - Aggressive marketing activities sometimes violate a customer's privacy. 병원디자인의 역할 Roles of hospital design -병원의 고유한 색상, 로고, 직원들의 유니폼, 외형적 시설의 디자인 등에 의해 해당병원에 대한 기억이 오래 동안 남기 때문에 병원 디자인에 대한 관심이 높은 편입니다. - The memories of a hospital's design (e.g. color, logo, the staff's uniform, external facilities, etc.) last for a long time. So, people show a high interest in hospital design. |