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영어 개인ㆍ그룹 과외 6차시_의료관광 마케팅 믹스1 Class Six. Medical Tour Marketing Mix 1 1. 의료서비스 상품(서비스)의 개념과 상품믹스 및 수명주기 1. Concept, goods mix, and life cycle of medical service goods (service) 마케팅 믹스의 개념 Concept of marketing mix -마케팅 믹스란 대상 관광시장에서 세분화, 표준화, 정위화 분석에서 나타난 결과에 따라 그 시장을 개발하고 판매목표를 세운 후 이를 달성하기 위해 해당 기업에서 이용할 수 있는 모든 수단의 결합을 마케팅 믹스전략이라고 합니다. - Marketing mix refers to a combination of all ways available by the relevant enterprise so that the enterprise can accomplish its target goal after developing the target market according to analysis of subdivision, standardization and localization of the market. -마케팅 믹스는 독립된 계획에 의해 실행되는 것이 아니고 의료관광환경과 의료관광조직이 지니고 있는 자원에 따라 실행의 범위와 크기가 제한될 수 있습니다. - Marketing mix is not performed by an independent plan. The range and size of performance can be restricted by resources of medical tour environments and organizations. -의료관광 마케팅 믹스는 상품, 가격, 유통, 촉진, 사람, 물리적 환경, 서비스 진행과정, 패키징, 협력 등의 구성요소를 설정하고 있습니다. - Medical tour marketing mix sets up components of goods, price, distribution, promotion, people, physical environment, service process, packaging, cooperation and others. 상품 (서비스)의 개념 Concept of goods (service) 의료관광 마케팅에서 상품은 의료관광에 구성되어 있는 모든 요소들입니다. 의료관광에서 제공하는 프로그램, 의료기술과 직원서비스의 질과 수준, 부대시설, 정보교류의 기회, 의료서비스 환경, 의료관광지의 이미지 및 의료관광을 통해 얻을 수 있는 즐거움 등이 포함됩니다. 고객의 욕구와 요구를 충족시켜 줄 수 있는 모든 것이라 할 수 있습니다. Goods in medical tour marketing are components of medical tour. They conclude programs supplied by medical tour, medical technology, quality and level of the staff in hospitals, additional facilities, opportunity of information exchange, medical service environments, images of medical tour attractions and pleasure from medical tour. That is, they can be all the things to satisfy customers' desires and demands. 의료관광 상품 믹스 Medical treatment sightseeing goods mix 의료관광기업은 자신이 제공할 서비스의 종류와 제공 정도에 대한 장기적인 계획을 갖고 있어야 합니다. 기업의 자원과 목적에 적합하지 않은 상품서비스 계열은 폐기· 수정하고, 현재의 상품· 서비스 믹스가 고객만족에 충분치 못하면 새로운 사업에 진출하거나 경쟁기업을 인수· 합병할 수 있습니다. 때때로 기업들은 상황분석 또는 마케팅 조사를 통하여 상품· 서비스 믹스의 전부 또는 일부를 향상시킬 시기를 결정합니다. Medical tour enterprises establish a long-term plan for kinds and extent of services supplied. They can cancel and correct service items which does not fit to resources and purposes of enterprises. When the present's goods and service mix do not satisfy customers, a medical tour enterprise can launch a new business or takeover its competitor. They sometimes determine a period to improve all or some of goods and service mix through an analysis of the situation or marketing research. 의료서비스 상품 Medical service goods -의료서비스는 의료진의 판단력과 전문성에 고객이 전적으로 의존해야 하는 대표적인 전문 서비스입니다. 진단, 치료 및 수술 등에 그 기반을 두는 핵심상품과 의료서비스와 관련된 다양한 활동으로 이루어지는 보조서비스로 이루어집니다. - Marketing service is a representative service which customers should depend on a medical team's judgement and specialty completely. It consists of important goods based on diagnosis, medical treatment and surgery and additional service of various activities related to medical service. -의료서비스 상품믹스란 어떤 특정 의료서비스 기관이 고객들에게 제공하는 모든 의료서비스 상품 및 품목 일체를 말합니다. 상품믹스를 분석하는 것은 마케터의 입장에서 마케팅 전략을 어떻게 수행할 것인가에 대한 지침과 관련되는 것으로써 매우 중요합니다. - Medical service goods mix refers to the whole medical service goods and items which a particular hospital supplies to customers. Analysis of goods mix is very important because it is related to a guideline of implementing a marketing strategy, from an angle of marketing. -의료서비스 상품 전략은 의료서비스를 어떤 고객에게 어떤 수준과 내용으로 제공할 것인지를 결정하는 것으로서, 의료기관의 수익성 결정, 고가의 인력 및 장비와 관련된 의사결정, 의료기관의 이미지 결정에 미치는 영향 등과 같이 의료기관의 경영전략에 중요한 의미를 갖는다. - The strategy of medical service goods refers to the decision of customers, level, and contents of medical service. It plays a key role in establishing a hospital management strategies (e.g. decision of profitability, decision making of high-price manpower and facilities, decision of hospital image, etc.). -한국은 미용, 성형 분야의 품질경쟁력이 높은 것으로 나타나, 수준 높은 의료기술과 시설 면에서 의료관광대국으로 성장할 수 있는 경쟁력을 갖추고 있습니다. - Korea shows high competitiveness of quality in the fields of beauty treatment and plastic surgery. It also has the competitiveness for developing to a great tour power in aspects of medical skills and facilities of a high order. -의료서비스 상품 전략은 의료서비스를 어떤 고객에게 어떤 수준과 내용으로 제공할 것인지를 결정하는 것으로서, 의료기관의 수익성 결정, 고가의 인력 및 장비와 관련된 의사결정, 의료기관의 이미지 결정에 미치는 영향 등과 같이 의료기관의 경영전략에 중요한 의미를 갖는다. - The strategy of medical service goods refers to the decision of customers, level, and contents of medical service. It plays a key role in establishing a hospital management strategies (e.g. decision of profitability, decision making of high-price manpower and facilities, decision of hospital image, etc.). -한국은 미용, 성형 분야의 품질경쟁력이 높은 것으로 나타나, 수준 높은 의료기술과 시설 면에서 의료관광대국으로 성장할 수 있는 경쟁력을 갖추고 있습니다. - Korea shows high competitiveness of quality in the fields of beauty treatment and plastic surgery. It also has the competitiveness for developing to a great tour power in aspects of medical skills and facilities of a high order. |