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영어 개인ㆍ그룹 과외 2. 서울시의 의료관광 마케팅 전략 2. The Seoul City's medical tour marketing strategy 서울시 의료관광을 활성화하기 위해서 브랜드를 만들고 , 서울관광마케팅 내에 의료관광을 담당하는 부서를 두고 의료관광을 추진하도록 하고 있다. The Seoul City is creating a brand to revitalize Seoul's medical tour. Further, it established the department of medical tour in Seoul Tour Marketing, and the department has carried forward medical tour projects. 서울시 의료관광 마케팅 The Seoul City's medical tour marketing - 서울관광마케팅은 단독 혹은 서울시 협력병원들과 협력하여 해외기관들을 방문해 설명회를 가져야 할 것이다. 해외 알선 업체와 함께 현지에서 서울 소재병원을 위한 공동마케팅을 하는 것이다. - Seoul Tour Marketing should visit overseas institutions and hold a brief session on the Seoul City's medical tour itself or in cooperation with the cooperative hospitals in the Seoul City. It should do a co-marketing activity for hospitals in Seoul with agencies in the field. -의료관광 국제회의는 서울시 등 각 지자체의 의료현황과 의료관광을 홍보하는 효과적인 장소이므로 각 지자체는 협의회병원과 공동으로 참여하는 것이 중요하다. - An international conference is an effective place to advertise the present situations and medical tour of the Seoul City government and each local government. So, it is important that the Seoul City government participates in the conference in partnership with other local governments. -정부나 지방자치단체 차원에서 대규모로 해외고객이나 알선기관, 수요기관을 초청하여 서울시 대표병원 및 협력병원의 시설과 의료수준을 보여줌으로써 단시간 내에 한국 의료수준의 인지도를 제고할 수 있다. - The government or the local government invites overseas customers, agencies or other relevant institutions on a large scale and shows facilities and medical level of Seoul's representative hospitals and cooperative hospitals. This can raise awareness of Korea's medical level in a short time. 국가별 연계 관광마케팅 The related marketing by country - 성형 의료서비스를 받고 있는 중국 및 동남아인, 피부관리를 선호하는 일본인, 향후 선택수술 유치의 대상국가가 될 수 있는 미국, 캐나다와 호주인, 중증치료를 받는 러시아인이 서울 및 국내 방문시 움직이는 동선과 선호하는 관광지를 파악해야 한다. 이를 통해 환자 본인이나 동반가족이 향후 의료서비스를 위해 입국할 때 치료 전· 후에 방문할 수 있는 장소를 고려하여 관광마케팅을 해야한다. - Chinese and Southeast Asian people receive plastic surgery services. Japanese people prefer to skin care. American, Canadian, and Australian people will be subjects of selective surgery in the future. Russian people receive serious disease services. We should grasp these people's preferable tour attractions and their behaviors. Further, we should do tour marketing activities by considering places where the patient and his family will visit before and after medical treatments, for the future's medical service. 진료분야별 마케팅 전략 Marketing Strategy by treatment field -선택수술 : 외국인 환자나 알선회사들에게 국내 선택수술에 관한 정보를 제공하고, 연도별 수술회수, 성공률 등을 정리하여 홈페이지 등에 공개해야 한다. - Selective surgery: We should give information of Korea's selective surgery to foreign patients or agencies and show the number of surgeries by year and their rate of success on the home page. -중증치료: 중증환자를 치료하는 병원들을 위해 인천공항에서의 입국수속 대행과 해당병원으로의 구급차 이송 등을 지원해야 한다. - Serious disease treatment: We should support an agency service of a disease patient's entry process at Incheon Airport and a service for carrying the patient to the relevant hospital by ambulance. -성형수술: 지속적인 해외언론 매체관리는 서울의 성형서비스를 알리는 좋은 방안이 되고 있다. 성형수술은 사후관리가 중요해 현지 의사와의 협력체계도 필요하다. - Plastic surgery: The continuous management of overseas news media has been adopted as an effective method for showing Seoul's plastic service. Post-management is important to plastic surgery. So, we need to build a cooperative system with local doctors. -피부과: 도심관광 연계상품을 활성화하고, 성형외과와 연계하는 마케팅이 필수이다. - Dermatology: Marketing which revitalizes of the related city tour goods and connects plastic surgery is prerequisite for dermatology in medical tour. |